پیشرفت تکنولوژی

اسکلت خارجی هوشمند

Exo-skeleton ها سال هاست که هم در داستان های علمی تخیلی و هم در زندگی واقعی وجود دارند.

اما با گذشت سال ها این فن آوری به سرعت چشمگیرتر شده است.

به ویژه در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که این فن آوری اکنون با سهولت بیشتری در دسترس جوانان قرار می گیرد.

اطلس ۲۰۳۰ به عنوان پیشرفته ترین اسکلت خارجی پزشکی متحرک توصیف می شود که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است.

در حالی که این فن آوری هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست، اما می تواند در آینده به کودکان کمک کند و یک اسکلت خارجی پزشکی پایین تنه کودکان ارائه دهد. این می تواند به کودکان مبتلا به بیماری های عصبی - عضلانی شدید فلج مغزی یا راه رفتن اسپینا بیفیدا کمک کند.

خبرهای بیشتر

ارسال ماهواره ها به فضا

چه کسی فکر می کرد که بهترین راه برای رساندن ماهواره ها به فضا، استفاده از یک کاتابولت موقتی باشد، این روش بسیار هوشمندتر از کاتابولت است اما این فن آوری به روشی مشابه وجود دارد.

اسپینت یک سیستم نمونه اولیه برای رساندن ماهواره ها یا دیگر محموله ها به فضا است. این کار را با استفاده از انرژی جنبشی به جای تکنیک معمول استفاده از سوخت شیمیایی موجود در راکت های سنتی انجام می دهد. این فن آوری می تواند قادر به چرخش محموله ها در سرعت ۸۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۰۰۰۰ مایل بر ساعت باشد و سپس آن ها را از طریق یک لوله پرتاب بزرگ به سمت آسمان پرتاب کند.

البته هنوز برای رسیدن محموله ها به مدار به موتورهای راکتی کوچک نیاز خواهد بود اما اسپیس اکس مدعی شده که این سیستم سوخت و زیرساخت را تا ۷۰ درصد کاهش می دهد.

این شرکت قراردادی را با ناسا امضا کرده و اکنون در حال آزمایش این سیستم است.

XenoTransectation

وارد کردن قلب خوک به بدن انسان ایده بدی به نظر می رسد و با این حال این یکی از جدیدترین روش های پزشکی است که به سرعت در حال پیشرفت است.

روش پیوند زدن یا تلقیح یک انسان با بافت ها یا اندام های سلولی از یک منبع حیوانی این پتانسیل را دارد که جراحی را متحول کند.

یکی از رایج ترین روش هایی که تاکنون انجام شده، وارد کردن قلب خوک به انسان است که اکنون این اتفاق با موفقیت دو بار رخ داده است.

با این حال یکی از بیماران تنها برای چند ماه زنده بود و مورد دوم هنوز تحت نظر است.

در این جراحی ها، قلب را نمی توان بلافاصله در یک انسان قرار داد، ژن سازی باید ابتدا انجام شود. ژن های خاصی باید از قلب خارج شوند و ژن های انسانی باید اضافه شوند، عمدتا حول پذیرش ایمنی و ژن ها برای جلوگیری از رشد بیش از حد بافت قلب.

در حال حاضر، این جراحی ها خطرناک هستند و هیچ قطعیتی در مورد موفقیت آن ها وجود ندارد؛ با این حال، در آینده نزدیک، می توانیم شاهد این باشیم که پیوندها به صورت منظم اتفاق می افتند و قلب یا بافت هایی از حیوانات را برای انسان های نیازمند فراهم می کنند.

تصویر سازی هوش مصنوعی

باتوجه به اینکه هوش مصنوعی هم مانند انسان ها به انجام کارها ادامه می دهد، صنعت جدیدی برای اضافه کردن به لیست دنیای هنر وجود دارد.

محققان شرکت OpenAI نرم افزاری را ایجاد کرده اند که قادر است تصاویر را تنها از نوشته ها ایجاد کند.

سگی که کلاه کابویی بر سر دارد و در باران آواز می خواند را تایپ کنید و مجموعه ای از تصاویر کاملا اصیل را دریافت خواهید کرد که با این توصیف همخوانی دارند.

حتی می توانید انتخاب کنید که درخواست شما به چه سبک هنری باز خواهد گشت اما این فن آوری کامل نیست و هنوز مشکلاتی دارد، مانند زمانی که ما در طراحی شخصیت های کارتونی به آن بازخورد ضعیفی دادیم.

این فن آوری که با نام Dall-E شناخته می شود، اکنون دومین تکرار آن است و تیم پشت آن قصد دارد توسعه بیشتر آن را ادامه دهد.

در آینده می توانیم شاهد استفاده از این فن آوری برای ایجاد نمایشگاه های هنری برای شرکت ها برای گرفتن تصاویر اولیه سریع یا البته انقلابی در نحوه ایجاد مم در اینترنت باشیم.


منبع